Gästbloggare: Tomas Holmer om morsor

Tomas Holmer skriver

Jag har en rätt bra relation med morsan. Även om hon kan skälla ibland och lägga sig i saker som inte riktigt är hennes ensak. ”Du har inte med det att göra” ”Du har ingen rätt att bestämma bara för att du är min morsa”, kan jag säga. Hon kan skälla när hon tycker att jag tagit för många glas. ”Jag är faktiskt kille” ”Jag är inte din dotter, jag är din son”, kan jag säga i ett motargument. Jag föreställer mig att hon går i en förening med andra kvinnor om hur de ska behandla sina barn, oavsett barnets ålder. Att det är en hönsgård där hönsmammor kacklar.

Jag vill att hon i ett samtal med mig om mitt drickande och kanske en konfrontation inte alltid ska ha inställningen: ”Bli inte arg” ”Bli inte arg” ”Bli inte arg”.

Kommentera

