Gästbloggare: Tomas Holmer

Åsa Moberg skriver:
> I samhällsdebatten finns vissa röster som hörs ofta (sådana som min egen) och andra, som nästan inte hörs alls. Somliga problem talas det mycket om, utan att de som befinner sig mitt i kommer till tals. Mikaela Javinger åoch jag försöker råda bot på det faktum att det talas mycket om psykiatrin, men lite med patienter och närstående.

> Hur är det att vara vuxen och försöka ansluta sig till den rådande ”arbetslinjen”, om fördomar blockerar arbetsgivarna? Röster inifrån välfärdens väldiga system av ”åtgärder” saknas. Vi har bett Tomas Holmer att rapportera. Han har tidigare berättat om sitt liv i boken ”Hopp och förtvivlan” (CKM, 2012).

PRAKTIKEN OCH LÄRVUX

Hej, jag heter Tomas Holmer. Jag är 30 år.
Jag studerar på Lärvux och praktiserar på ICA Kvantum Kungens Kurva. Jag har gjort det i 10 veckor nu.
Jag tycker det känns helt okej. Jag har varit anställd förut på Willys, f.d Prisextra.
Jag är i ett litet behov av att ha någon som hjälper mig med att ordna praktik och också prata med om det är något som inte känns bra.
Jag kommer stanna till september nästa år och kanske ett år till om det inte går att anställa.
Vad som händer om jag inte kan fortsätta praktisera vet jag ännu inte. Jag kör på och vill att man ska vara nöjd med mig och veta att jag ställer upp om det behövs.

Kommentera

