#Blogg100, inlägg 3. Säg pip och jag ska säga dig vem du är för mig

Mikaela skriver

Jag lekte en lek nyligen på Facebook som blev till något mycket mer.
Jag bad den som ville att skriva pip i tråden, så skulle jag skriva hur vi kände varandra och mitt första intryck eller minne av personen. Det blev ett fantastisk och oväntat pussel över mitt liv. Så många människor jag mött. Så många liv jag levt, platser jag varit på. Så många olika slags relationer jag haft och vad många vänner jag har, fast jag ofta känner mig så ensam. Det var också tydligt att många jag känner har jag mött i sammanhang som på olika sätt handlar om psykisk ohälsa. Jag visste inte att det jag skrev om andra sa så mycket om mig själv; vilka egenskaper jag uppskattar hos andra, vad jag observerar, vad jag tycker är viktigt.

Det blev en karta mycket mer omfattande och illustrativ än jag kunnat ana när jag slängde ur mig den där kommentaren som startade tråden. En skildring, massa kortnoveller och karaktärsbeskrivningar och inbördes relationer, min resa.


		
Kommentera

