IVO

Mikaela skriver:

Jag är positivt överraskad och tacksam över IVOs hantering av mitt klagomål.

Jag fick först hjälp i telefon av en handläggare som beskrev hur jag skulle göra för att framföra mitt klagomål, fick sedan inom några dagar brev hem med besked att handlingarna mottagits och registrerats, undertecknat med namn och kontaktuppgifter till registratorn.

Idag, sju dagar efter att jag fått det brevet, blev jag uppringd av personen som skulle handlägga klagomålet.
De ska ta upp ärendet och granska den instans jag klagat på och hur de hanterat situationen kring den person i min närhet mitt klagomål avser. Handläggaren beskrev hur det går till när de begär in handlingar från instansen samt ett yttrande. Är de inte nöjda med det yttrandet går de vidare. Jag fick en ordentlig redogörelse för vad som skulle hända härnäst, vilken gång processen har, hur jag skulle göra för att följa ärendet, besked om hur lång tid det skulle ta (6 veckor) och hur jag skulle få besked om deras beslut.
Tydligt, lättbegripligt, informativt, inte informellt men heller inte för personligt, framförallt vänligt och bekräftadne.
Hon avslutade med att säga att hon tyckte det var bra att jag gjort en anmälan, bad mig återkomma om jag hade frågor, lämnade namn, telefonnummer och e-mailadress om hur jag kunde nå henne direkt.

Kommentera

