Sänder på tusen kanaler – en bok om borderline

Mikaela skriver:

Min bok Sänder på tusen kanaler (läs mer här)ska tryckas igen. Roligt att den fortsätter läsas och uppenbarligen ge något till de som läser eftersom den ges ut igen fast den är så gammal. Den ska också bli e-bok, vilket känns exotiskt eftersom jag aldrig någonsin själv läst en sådan.
Nu har jag chansen att rätta alla stavfel och konstiga slarvmissar som hängt kvar. Den skulle också behöva ett nytt förord med vad som förändrats sen dess, nya diagnoser, nya tankar mm. Men jag orkar inte riktigt. Förut har jag skyllt på att alla felen ”har en nerv”, ”förmedlar hur kaotiskt och snabbt allt går när man är mitt uppe i det, och att det fyller en funktion att illustrera det”.
Det kanske är sant men mest beror det på lathet och min vanliga oförmåga att gå tillbaks, rätta till, ha tålamod och stå ut med att göra något färdigt. På bekostnad av kvalitet, tyvärr. Jag har skämts i all år över vissa illa skrivna passager och de pinsammaste stavfelen. Vi får se hur det blir.

Kommentera

