Att dokumentera det hela

Ännu en bloggpost i serien:
Änglar finns dom? Läs tidigare inlägg om detta här.

Mikaela skriver:
Jag har fått låna en kamera. Helt otroligt vad folk ställer upp. Jag förklarade lite löst att jag skulle vilja dokumentera livet lite grann. Det vackra, det fula. För att det går så fort, är ett sånt mysterium. För att det är så märkligt med dessa svängningar. Jag vill dokumentera min omgivning och de världar och människor jag kommer i kontakt med. Jag vill försöka förstå, minnas och eventuellt skildra något som någon skulle ha nytta av. Andras berättelser. Min egen. Eller mina olika.
Jag kan inget om film eller teknik och förmodligen blir det lösryckta fragment av saker men det är roligt för mig, tänker jag, att ha kvar.
En person som aldrig har träffat mig lånade alltså ut en kamera till mig och jag har satt igång.
H gav mig en kort instruktion av kameran och sa att jag fick låna den så länge jag behövde, för att man ”ska vara snälla mot varann”
Känner en stor förvåning och glädje- På senaste tiden har jag mött så mycket generositet. En annan mycket vänlig person som inte känner mig så väl betalade hotell och tåg för mig för att jag skulle gå på en kurs som var viktig för mig.
Hon sa ”jag tycker man ska hjälpa varann med det man kan.”
Ska skriva om den kursen sen. Den var så inspirerande, jag var så glad när jag kom därifrån.
Änglar finns dom? Ja, här och där överallt!

Kommentera

