Vad jag inte gjort

Mikaela skriver:

I utkastfliken här i bloggen ligger tre, fyra inlägg och väntar. De är halvskrivna, bara ord och utropstecken och tankestråk med olika rubriker. ”Implementering till döds” heter ett. ”Rättsäkerhet” och ”(Vid)behovstrappa” några andra.
De oskrivna inläggen handlar om tvångsvård, om LPT-förhandlingar, om hot och våldsituationer och om nätverksmöten som hålls under så lång tid och med så mycket byråkratstrul att personen det gäller går under.
De handlar om facebookkonversationer och så är det några fler om den suicidpreventiva dagen (som uppmärksammas i hela landet i morgon).
De handlar om desillusioner (?) och trötthet, om hopp, om friska idéer och handlingskraft.
Jag har inte hunnit skriva klart ett enda. I kväll styrelsemöte och genomläsning och respons av elva texter till min psykiatriskrivarkurs.
Imorgon en sån dag som maler en till mjöl, Växjö hela dagen. Viktiga möten, de kommer att vara smärtsamma och läskiga och utmanglande och mycket berikande, tror jag.
Men jag längtar efter den här bloggen, rubrikerna, utkasten, de halvtomma eller halvfyllda sidorna som är fyllda med utropstecken och tankar som föds och löper och vill komma ut.
Nu måste jag gå och träna, min rygg dödar mig.
Hörs snart!

Kommentera

