Om gårdagens inlägg ”Att hålla”

Mikaela skriver

Jag gjorde inte det.
Jag höll inte för just det, för resten av dagen som jag planerat den när jag skrev det inlägget
Jag var hos min terapeut och sa att jag måste orka genom dagen och han sa, ”hur ska du göra då? Så här stressad och ledsen har jag inte sett dig förut.”
Vi har inte träffats så länge. Jag har det största förtroende för honom. Känner att han är en av de där. De speciella. De som ger kraft och förståelse och kanske en hjälp att söka rätt, leta och hitta de svar man behöver hitta inom sig.
”Du kanske måste ta det lite lugnt idag”.
”Nej, nej, jag mår bra, jag är glad, jag vet bara inte hur jag ska orka just denna dag, åka dit jag ska och hålla den kurs jag ska, jag måste, jag vill, herregud det här är ingen fara och jag mår bra”. Jag grät lite till. ”Det är så viktigt att jag är pålitlig just nu. Att de tror på mig. Att jag inte sviker”.

Några timmar senare ställde jag in. Det var mycket svårt. Det blev bättre, nästan genast. Jag satte mig i gräset i solen efter att ha varit hos terapeuten. Jag köpte en kaffe. Jag drog efter andan. Sen slutade jag gråta. Jag gjorde inget mer den dagen. Igår.
Det var strategin, den var bra. Jag drog lärdom. En dag, en grej för mycket, en vilja att vilja lite till. En paus som inte kunde skjutas på. Så litet, så stort.

Kommentera

